
RACING&CLASSIC SHOW
4.-5.10.2025
Zlatá éra motorsportu na třineckém SteelRingu!
Oživení tradice motoristického sportu v Moravskoslezském kraji, navázání na historii okruhových závodů Havířov-Šenov, Balcarův memoriál, Těrlický okruh a dalších, na moderním a bezpečném okruhu SteelRing v Třinci.
Přehlídka závodních historických automobilů, formulí, prototypů a rally vozů s rokem výroby do 1989, toho nejzajímavějšího a legendárního z motocyklových závodů a dalších historických i novodobých motoristických zajímavostí.
Exhibiční jízdy s komentářem MARTINA STRAKY a ROMANA KREJČÍHO.
Přátelské setkání osobností, závodníků, konstruktérů, mechaniků a fanoušků zlaté éry motoristického sportu i současnosti.
Prezentace partnerů, sponzorů, sběratelů atd.
Bohatý doprovodný program.
INFO PRO DIVÁKY
VÍKENDOVÉ VSTUPNÉ 300 KČ (děti do 12 let zdarma)
!! LOSUJEME VSTUPENKY O JÍZDU V F1 !!
Ve spolupráci www.formula-drive.pl
SOBOTA
10:00-17:00 volné jízdy
19:00 beseda s Martinem Strakou
NEDĚLE
10:00-16:00 hlavní program, exhibiční jízdy BMW Sauber F1.06 X2, losování
Program pro děti (motokáry, motorky a mnoho dalšího), bohatý doprovodný program, pestré občerstvení
Informace budou postupně aktualizovány a doplňovány.
INFO PRO ÚČASTNÍKY
Parkoviště závodních strojů
Otevřeno od pátku 3. října od 9:00 do neděle 5. října do 19:00 (oplocený areál s noční ostrahou).
Pro každý vůz je připraveno stání v jednotných stanech + místo pro servis na kvalitním asfaltu.
Přípojka na elektřinu, toalety, sprchy.
Občerstvení/stravování
Ring Cafe nabízí po celou dobu skvělou kávu, nápoje a drobné občerstvení.
Breakfast&Pizza TERASA se můžete těšit na chutné snídaně, občertsvení během celého dne, skvělou kávu a výhled na celý okruh.
Ring restaurant nabízí příjemné posezení, snídaně, obědy a večeře.
Ubytování
Kemp pro obytná auta v areálu s možností připojení k elektřině a doplnění vody.
Informace budou postupně aktualizovány a doplňovány.
Seznam průběžně přihlášených ke dni 4.10.2024
Fotografie: | Název soutěžního vozidla: | Jméno a příjímení: | Rok výroby: | Specifikace vozidla: | Zajímavosti: | Kategorie: |
![]() |
Spider TTR Škoda 1300 | Roman Krejčí | 1979 | Spider B6-1300 ccm, 600 kg, výkon přes 100 koní | Postavil Jiří Krejčí z Opavy, současný majitel bydlí poblíž, má stejné příjmení ale rodina to není. Jeden z nejkrásnějších prototypů postavených ve své době. Inspirace vítězem Le Mans - Alpine Renault. Jezdil velmi málo, přesto sbíral věnce na závodech do vrchu. |
Prototypy |
![]() |
Honda Civic VTi | Šimon Sebera | 1998 |
1.8 (B18) 150kw, 1000kg,okruhová úprava, dobový celopolep HKS oil |
Posledních pár kusů v ČR. | Youngtimer - ostatní |
![]() |
Škoda 120 S Rallye | Vendula Nohelová | 1975 | objem: 1172 cm3, výkon: 90 hp | Rallye - soutěžní | |
![]() |
GIOM 01 | Ján Ondrejka | 1972 | 1600ccm-135PS-750kg | stavba: František Nemec- Pieštany | Prototypy |
![]() |
Norton CS1 | Miroslav Kalousek | 1929 | 500ccm, 23koní 130Kg moto | Na stroji Norton CS1 Allec Bennet vyhrál senior TT průměrnou rychlostí 67mil/hod. | Moto |
![]() |
MTX 1-03 | Čestmír Doubrava | 1974 | 1300 ccm, cca 80k, 420kg, formule easter | - vůz byl vyroben v roce 1974 jako MTX 1-02 jako poslední z 9 kusů vyrobených v tom roce - byl jako jediný vyroben formou stavebnice pro AMK ZKL Brno - vůz přes zimu postavil František Janotka, který s ním také závodil - poprvé vůz testoval na jaře 1975 - na jaře 1979 vůz přestavěl na MTX 1-03 - později s ním závodil Petr Dohnal - po Dohnalovi koupil formuli Roman Hora - 7x vicemistr ZAO a ZAV - po Horovi měl formuli Miroslav Hemmer |
Formule |
![]() |
BMW E30 328i | Peter Babinec | 1989 | 2800ccm, +200k, 1100kg | Pravidelný účastník ESET Historic Cup. | Cestovní vozy |
![]() |
SKODA Fabia E1 14001500 | Pavlik Jozef | 1999 | 1400 ccm 120 HP Vrcharsky special E1 | Prvý jazdec aj konstrukter Anton Sloboda. | Youngtimer - ostatní |
![]() |
Formule easter MTX 1-02 | Jaroslav Malý | 1975 | motor VAZ 21011 (1293cm3 / 59 kW) , převodovka škoda 4 st, hmotnost 440 kg , výrobce Metalex Plzeň | Vůz zakoupila v roce 1975 firma CHODOS z Chodova u Karlových Varu pro AUTOSPORTKLUB KARLOVY VARY. S vozem jezdil Miroslav Třešňák a Robert Pecina. Od roku 1979 s vozem jezdil Karel Machačka z AMK Hroznětín. V roce 2011 byla dokončena kompletní renovace vozu. | Formule |
![]() |
Seat Ibiza GTI | Robert Niemiec | 1996 | 1796ccm, 165KM, 1020kg, 6-ti stupňová převodovka Kalmar, tlumice proflex, brzdy apracing, Trida F6 | Vůz byl nově postaven v roce 2023, připravován podle homologace FIA A-5517 z let 1994 až 1996. Svůj první start dokončil na 3. místě ve třídě a 8. v celkové klasifikaci při Rallye Cieszyńska Barbórka. Posledním startem je letošní Star Rally Barum ve Zlíně. Z historie Seatu Ibiza GTI. V roce 1996 byl tento model a tato homologace rozšířena o Variant Kit. V podstatě byl vyroben právě z takového modelu Kitcar Seat ibiza. Kitcar Ibiza vyhrál mistrovství světa konstruktérů mezi vozy s předním náhonem hned ve svém prvním roce, tedy v roce 1996. Tento úspěch se týmu Seat podařilo zopakovat v letech 1997 a 1998. SEAT později stáhl Ibizu ze soutěže a zaměřil se na vývoj Cordoby WRC. |
Rallye - soutěžní |
![]() |
Peuegot 205 GTi | Jan Domoracky | 1988 | 1900,128Hp 777kg | vozidlo startuje v EHC | Rallye - soutěžní |
![]() |
Peuegot 205 GTi | Milos Mosny | 1988 | 1900, 128 Hp, 777 | vozidlo jazdí serial EHC | Rallye - soutěžní |
![]() |
Tatra 603 B5 | Jiří Procházka | 1967 | Vzduchem chlazený osmiválec. Objem 2472ccm, výkon 150 koní, váha 1320kg, kategorie B5. | Replika závodního vozu Tatra 603 B5 postaveného pro 84 hodinový Marathon de la Route, který se jel v roce 1967 na Nürburgringu. Vůz postavili dle dochované dokumentace a vzpomínek továrních jezdců a mechaniků, vnuci zasloužilého mistra sportu Aloise Marka, který s vozy Tatra 603 GT/B5 v šedesátých létech závodil. | Cestovní vozy |
![]() |
Škoda 110 L - 1150 / A2 | Jindřich Indra | 1976 | 1144 ccm , 112 koní , 690 kg | 15 let účast v Mistrovství Evropy historiků , v r.2011 dcera Michaela s tímto vozem Mistr Evropy KAT. 2 | Cestovní vozy |
![]() |
Škoda 130 RS | Zdeněk Vápeník | 1975 | 1300 ccm,130 koní , 720 kg | Replika,dokončení v r.2024 | Cestovní vozy |
![]() |
Škoda 110L - 1150/A2 | Bořek Petráček | 1972 | 1150 ccm | Replika prvního vlastního závodního vozu pana Břetislava Engeho v roce 1974. | Cestovní vozy |
![]() |
Estonia 21 | Jan Šálek | 1978 | 1600 | Ježděno v závodech do vrchu a revivalech. | Formule |
![]() |
Lancia Delta HF Integrale | Martin Perník | 1988 | Objem 1981 , 330hp , váha okolo 1000kg , 4x4 , kategorie "Show Car + Rally " | Úspěch je vždy když se podaří pobavit okolo diváka a máme dobrý pocit. Originál karoserie z roku 1988 , široké blatníky plechové originál. Jediná zajímavost je výfuk vyveden do prahu a ALS tak aby to dělalo rámus a létali plameny z výfuku. Stavěno doma v garáži s přáteli jako Show Car. | Rallye - soutěžní |
![]() |
Porsche 928 GT | Libor Jelínek | 1989 | 4976 cm3, 330 k, 1680 kg, | historické vozidlo | Youngtimer - ostatní |
![]() |
Tatra 603 GT | Jaromír Veřmiřovský | 1965 | 2472 ccm, 150k, 1230kg, kategorie GT | Vůz postaven dle dobové předlohy originálního vozu Tatra 603 GT posádky Adolf Veřmiřovský - Stanislav Hajdušek pro 84 hodinový Marathon de la Route 1965 na Nürburgringu, kde získal 2. místo v kategorii do 2500ccm a třetí místo v kategorii GT. Vůz postavil Jaromír Veřmiřovský společně s vnuky zasloužilého mistra sportu Aloise Marka bratry Jiřím a Tomášem Procházkovými. | Cestovní vozy |
![]() |
Benelli 250 OHC | Jiří Ščučka | 1936 | 250ccm ,130kg, cca 15 HP | motocykl se účastní přeboru ČR v jízdě pravidelnosti i podobných akcí v zahraničí -Itálie, Francie | Moto |
![]() |
Promot III | Tomasz Szewczyk | 1984 | objem 1592 ccm, vykon 150 KM, vaha 450kg, formule mondial. |
1985 - 1990 Andrzej Godula, okruhy 1988 Polský šampion, 1989 vicemistr Kopce 1987, 1988, 1990 Polský šampion 1990 Ecce homo 19 celkovy, 7 gr E Tomasz Szewczyk kopce 2012, 2013 vicemistr celkové klasifikace kat 2 |
Formule |
![]() |
RYBA Formule 3 | Jiří Heda | 1964 | 992 ccm,cca 65 koní,450 Kg,formule | Vůz postaven panem Vladimírem Rybou,Bratčice u Brna | Formule |
![]() |
Tatra 603 B5 | Tomáš Procházka | 1966 | 2472 ccm, 150 k, 1320 kg, kategorie B5 | Vůz postaven dle originální T603 B5, která se zúčastnila 84. hodinového marathonu de la Route 1966 na Nürburgringu. Posádka Alois Mark - Bohuslav Stiborek s originálním vozem zvítězila ve třídě a v absolutním pořadí získala třetí místo. Společně s dalšími dvěma Tatrami T603 B5, které dojely v kategorii na 2. a 3. místě a absolutně 4. a 5. místě, pak získali také první místo v soutěži továrních týmů. Stavbu tohoto vozu provedli vnuci zasloužilého mistra sportu Aloise Marka, Jiří a Tomáš Procházkovi. | Cestovní vozy |
![]() |
Austin Mini Special | Ondřej Maloušek | 1977 | 1100 - Mini Classic | Mini v Gulf zbarvení, pravidelný účastník Mini Race Day ve Vysokém Mýtě | Youngtimer - ostatní |
![]() |
Škoda Fabia WRC RX | František Slabší | 2003 | 1781, 370 hp, 1230 kg, převodovka 5 st. Kalmar , tlumiče Proflex , ECU Ecumaster, replika WRC | Replika Škoda Fabia WRC byla postavena v dílnách v Plástovicích dle technických a finančních možností na závody do vrchu a rallycross, několika násobný vítěz v Rallycross cupu v divizi S4x4 | Rallye - soutěžní |
DUCATI 750 | Ivan Meloun | 1983 | 750 ccm, 80HP 10000ot., 135kg, Endurance (vytrvalostní závody), Superbike | Tovární jezdec Marco Lucchinelli, slavil úspěchy ve vytrvalostních závodech. nejúspěšnější sezona 1986, kdy zvítězil v Daytoně, Laguna Seca, Santa Monice. druhé místo v 8 hodinovém závodu v Jerezu, vítězství v 24-hodinovém závodě v Barceloně | Moto | |
![]() |
BMW E30 | Jiří Kawulok | 1989 | 2979ccm , 450HP , váha do 1000kg , 3.0i s turbem | Sériové vozidlo , přestavěné na závody do vrchu . Původně sedan , předělaný na coupe . Laminátová karoserie , zadní náprava BMW E39 , motor s přeplňováním . | Cestovní vozy |
![]() |
Škoda RS2000 | David Rýdel | 1978 | 2000ccm,150k,cca 980 kg, prototyp | Motor uprostřed vozu | Prototypy |
![]() |
Estonia 21 | Robert Cichecki | 1984 | 1592ccm, vykon 170KM, vaha 500kg, Formule Mondial | Prvni jezdec Andrzej Fontański | Formule |
![]() |
MotoBi 250 | David Vařeka | 1965 | Objem 250ccm, výkon neznámý, váha 90kg | MotoBi vévodily v 60.letech italským juniorským šampionátům. Konkrétně můj model jsem si dovezl před rokem od Milána, kde se od konce šedesátých let účastnil lokálních silničních závodů a později závodů do vrchu. Od motocyklu vlastním italské sportovní doklady a další dokumenty, nicméně přesnou závodní historii se stále snažím dohledat. V ČR a SK jsem se s MotoBi účastnil pár silničních závodu na rychlost a pravidelnost. | Moto |
FORD ESCORT RS 2000 Mk.1 | Radim Tureček | 1972 | KIT | dovoz Finsko - vůz s historií | Rallye - soutěžní | |
![]() |
Ford Puma | Krzysztof Macura | 1999 | 1998 cm3, 194KM, 1000kg | Samochód zbudowany w 2019 roku, początkowo z silnikiem 1700cm3, od 2024 zamontowany silnik 2000cm3 z Forda Focusa ST170. 2 miejsce w klasie K3 w 6 rundzie Samochodowych Mistrzostwach Tychów 2024 |
Rallye - soutěžní |
![]() |
formuła estonia 25 | Dawid Bokiej | 1989 | 1600cm3 180km 550kg mondial | 2 miejsce haigo adac 2023 | Formule |
![]() |
promot 2 | Dawid Bokiej | 1982 | 1300 125km 450 kg | tomasz sikora easter | Formule |
![]() |
MV Agusta 175 OHC | Jiří Ščučka | 1954 | Jedná se o náhradní stroj. Objem 175 ccm, váha 90 kg , kategorie F. | Motocykl byl zakoupen v Itálii, tam byl používán v místních závodech. | Moto |
![]() |
Austin Seven Ulster | Luděk Baláži | 1932 | 750 ccm, 20hp, váha 480kg | V 50.letech přestavěné v Anglii na závodní, účast v místních závodech, stejný typ se účastnil v 1933-37 24h Le Mans... | Cestovní vozy |
![]() |
Fiat X1/9 | Luděk Baláži | 1978 | 2000 ccm, 140hp, váha 790kg | Vůz v minulé době stavěný původně na ZAV, zrenovovaný do civilní podoby s polepy rallye | Cestovní vozy |
![]() |
BMW Sauber F1.06 X2 |
Grzegorz Rozalski |
2006 | Motor: V8, Hmotnost: 580 kg , Zrychlení: 0-200 km/h za 5,5 s, Převodovka: 6stupňová převodovka, Maximální rychlost: 330 km/h | Dvoumístný vůz Formule 1 vznikl na základě modelu BMW Sauber F1.06 z roku 2006. Upravena byla příď vozu, která po změnách umožňuje spolujízdu. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken a vůz váží 580 kg. Aerodynamika zajištuje, že auto je doslova přilepené k asfaltu, díky čemuž zatáčí mnohem rychleji než ostatní závodní vozy. Při jízdě se můžete setkat s velmi vysokým přetížením jak při zrychlování, zatáčení, tak při brzdění. | Formule |
![]() |
Triumph TR3 Sports special |
Karel Sobek st. |
1958 | 2200ccm, 100hp, 820 kg | Vůz byl v 50.letech, v Anglii, přestavěn na závodní special pro lokální závody, jichž se účastnil. Před deseti lety byl zrenovovaný v Anglii do současného stavu. | Cestovní vozy |
Škoda 130RS |
Jiří Mikula |
1977 | 1288ccm, 140hp |
ex vozidlo Emila Trajbolda Bývalé soutěžní vozidlo posádky Jan Trajbold a Eva Trajboldová s nímž vyhrál pohár Míru a Přátelství v letech 1978 a 1981. Renovováno z originálních dílů do původního stavu kdy se účastnilo soutěží. Proč „nedokonalosti“ lakování jako prostřiky okolo dveří a kapot? Není to lajdáctví lakýrníka, ale soutěžní vozy se lakovaly kompletní a na detaily se nebral ohled, šlo o funkci a rychlost. |
Rallye - soutěžní | |
Škoda 120S Rallye |
Jiří Mikula |
1974 | 1172ccm |
originální stav Bývalé soutěžní vozidlo Svazarmu, renovováno z originálních dílů. Proč matné černé kapoty? Není to nedostatkem barvy ani módní prvek, je to proto, aby neodrážely sluneční svit posádce do očí. |
Rallye - soutěžní | |
![]() |
Austin Mini |
Radomír Michna |
1969 | 1275 ccm, 64koní, | pravidelný účastník Ecce Homo Historic | Youngtimer - ostatní |
![]() |
LADA VFTS |
Petr Leher |
2021 | 1600 | Postaveno v Maďarsku | Rallye - soutěžní |
METALEX 1-03 |
Josef Hanka |
1982 | Objem motoru je 1600. Výkon 50 kW. Váha 450kg | Vozidlo postavil a dlouhá léta jezdil úspěšný Slovenský jezdec Peter Ruisl a posléze Jaro Krejčí | Formule | |
![]() |
JAGUAR XJS |
David Bečvářovi |
1984 | 5.3l, 420BHP, 1400kg | 2015 Histocup winner | Cestovní vozy |
![]() |
JAGUAR XJS |
Adam Bečvář |
1984 | 6.3l, 420BHP, 1400kg | 2015 Histocup winner | Cestovní vozy |
![]() |
March 86/a Indy Light | Adam Klus | 1986 | 4,0 Buick, 610kg | Jezdilo Americkou Indy Light sérii v letech 1986-1994 | Formule |
![]() |
HSS Can Am Audi Turbo |
Adam Klus |
1987 | 1,8 Turbo Audi, 610kg, 400k | Jezdilo Intersérii, Rekord na Trati ECCE Homo 1990, | Prototypy |
Reynard 913 |
Adam Klus |
1991 | 2,0 F3 | Původní Jezdec Jiří Mičánek | Formule | |
![]() |
MTX 1-03 |
David Vozdecký |
1975 | 1300 ccm, 90hp, 420kg | ex- František Valovič | Formule |
Austin Seven |
Adam Klus |
1934 | 750ccm | 2 sedadlový Anglicky závodní vůz | Formule | |
Škoda Favorit |
Adam Klus |
1990 | 1,3 Soutěžní vůz kategorie N | Bohata závodní historie | Rallye - soutěžní | |
Tatuus S2000 |
Libor Neckař |
2008 | 2,3L 380K, 490kg | SPECIALNÍ ÚPRAVA | Formule | |
![]() |
Lotus MK2 |
Jiří Kopeček |
1990 | 2000ccm/cca 230HP/cca 505kg (bez jezdce :D )/ E2-SS-2000 | Chasses z Anglie, Původně okruhová formule, Letos po 3x 1.místo v MČR ZAV E2-SS-2000 | Formule |
![]() |
Fiat 126p |
Szymon Grochowski |
1987 | 700, 45 hp, 600 kg | V letech 2005-2007 se vůz účastnil závodů do vrchu GSMP, později rallye | Rallye - soutěžní |
![]() |
Audi 80 GTE gr.4 |
Daniel Lazar |
1979 | 1588ccm/930kg/GR.4/FWD | REPLIKA prvního dobového rallyeového závodního vozu z dílen AUDI SPORTu, se kterou v roce 1979 startoval Harald Demuth na Portugalské, Řecké, Finské rallye a také ve Velké Británii. Tímto AUDI SPORT oficiálně započal svou úspěšnou éru motoristického sportu. | Rallye - soutěžní |
Mazda MX-5 |
Martin Cieslar |
1999 | 1600ccm, 950kg, 81kw, Miata Challenge Spec 1/5 | Track daye na steel ringu, příprava na Miata Challenge na silesia ringu, Auto je v JPS wrapu a dostalo oficialni De´Longhi sponzorství | Cestovní vozy | |
![]() |
FABIE R5 |
Petr Leher |
2017 | 1620 | Tovární auto, kde prvními startujícími byli Honza Kopecký, nebo Andreas Mikkelsen. | Rallye - soutěžní |
![]() |
Toyota Supra |
Tomasz Raszka |
1989 | 3.0, 7MGTE, 238 hp, no tunnig , targa roof, 1550kg, suspension drsigned by Lotus, | Restored by me in 2015 y. | Youngtimer - ostatní |
![]() |
Mini Cooper Rallye |
Adam Škubník / Rostislav Škubník |
1971 | 1330 ccm, 630 kg, převodovka Hewland + Quaife diferenciál, kovaný motor. | Pravidelný účastník rallye, včetně 17 startů na nejstarší amatérské zimní rallye na světě "Ve stopě Valašské zimy", účastník Rallycupu pořádaný Silvestrem Mikuláštíkem, ME Ecce Homo, atd. | Rallye - soutěžní |
Porsche 911, targa |
Dominik Raszka |
1976 | 3.0, 241hp, 1050kg,youngtimer | Dovoz z USA, registrace v New Yorku | Youngtimer - ostatní |